
Rijbewijs gehaald op mijn 18e op een Yamaha YAS1 125 cc twee cilinder 1969

Kawasaki GE 90 cc nieuw aangeschaft 1969 voor f. 1900,00

Na 1,5 jaar en een ongeval op de Kawasaki 90 toch maar besloten de motorfiets weg te doen en auto te kopen, nog steeds spijt van. Daarna getrouwd en nooit meer een motor kunnen kopen.
Intussen nog gereden op een CB 500 en een Honda Gold Wing Aspenade.


Het begon wel steeds meer te kriebelen.
In 2006 Rebel ingeruild voor een Suzuki VX 800 uit 1997 met 45000 km op de teller voor €3200

op de VX voor eerst echt kennis gemaakt met motorrijden. Via medegebruikers op het motorforum een echte VX800 site opgericht en erg veel toertochten en kilometers mee gereden.
Op de Suzuki demo days op Lelystad gereden op een Suzuki GSR a


en op een Daytona 650
op het circuit van Lelystad
Bij 60.000 km na een tocht in Zeeland, begon er er wel erg veel lawaai onder uit de motor van de VX te komen. Diagnose: secondaire aandrijving naar zijn grootje. Naar schatting een klusje van €2000 tot € 2500. Besloten de VX maar in te ruilen voor een Honda Sevenfifty uit 2000 met 23700 op de klok.

Moest € 4200 kosten terwijl ik nog € 1000 terugkreeg voor de VX die op dat moment dus geen meter meer kon lopen. Einde van het VX tijdperk, maar de club leeft nog voort en ik doe nog stevig mee. Nieuwe voorband, nieuwe accu, nieuwe bougies, nieuw luchtfilter, nieuwe remblokjes achter. Totdat ik tot de ontdekking kwam dat hij wel erg veel benzine lustte. En toen volgde de sevenfifty soap
Gedurende deze soap heb ik wel de kans gehad veel verschillende Suzuki's te mogen proberen.
Suzuki GSRA Yoshimura mee. zie eerder.
Leuke fiets, hoop toeren, veel PK's, lekker sturen.

Leuke fiets maar te groot (letterlijk) voor mij. Wel lekker op gereden tijdens de Hollandtour.
Een Suzuki GSX R750
In volledige race trim met 155 pk en een topsnelheid van in ieder geval meer dan 280 km/u.
Even via de snelweg! 160 km/u in zijn 2. Oei, maar niet verder geprobeerd. Niet goed voor de portemonnee.
Op 12 april weer de Suzuki Demo days. Hier gereden op een Suzuki B-king.


Op 17 april 2010 weer de Pitsstopdagen van ten Kate. Hier even demo gereden op de motor van het jaar de Honda VCR 1200.
Wat een geweldige machine! Optrekken als een raket, remmen of je tegen een muur aan rijdt en vreselijk scherp sturend. Jammer van de turbelentie achter de ruit.
Helaas zal dit nooit mijn machine worden want ik hang net teveel naar voren en kijg dan last van de polsen.
Ook nog maar weer even op de Honda CBF1000 gereden. Helaas was F, de nieuwe,niet aanwezig.
Can-Am Spider demo.
Ronald kwam met deze demo op de proppen.
Is een driewieler met twee wielen aan de voorkant, een 900 cc twee cilinder Rotax met 106 pk. http://www.youtube.com/watch?v=IkPVqGuj_V0&feature=fvw
Nou het is wel een hele ervaring, maar ik zou zo'n ding niet willen hebben. Ja, als ik toch niet wist ik met het geld moest doen, misschien. 106 pk Rotax 2 cilinder. Wil best wel vooruit. in 4 sec. naar de 100 km/u. Maar zeer onconfortabel. Wind en zo valt wel mee maar het zitten en sturen is een ding apart. Je moet juist niet meeleunen en dat ben ik nu juist wel gewend. En geen aparte voorrem. Alles met rempedaal. Elke keer dat ik remde ging automatisch mijn rechter hand open. Ik reed op een half automaat, dat was ook weer een ervaring! Maar nee, toch maar niet! Geef mij mijn motorfiets maar.
Op 10-07-2009 een Yamaha FZ6 S2 Fazer gereden van Top Motor in Apeldoorn. Met Ciska achterop omdat ze er over dachten een zelfde soort te kopen. Een machine die uitnodigd gas te geven en dus met de kop bereden moet worden. Maar wel een lekker trekkende machine als je hem wat hoger in de toeren houdt. Maar ook 50 in de zes kan hij wel doen.
In 2009 besloten de kinderen ook maar allemaal hun rijbewijs te halen en gelijk maar een motor te kopen. Pa mocht hem voor Ronald en Ciska naar huis rijden: Yamaha FZ6 S2n 2009. Ze hebben hem dus gekocht. 

Op de Ten Kate Pits Stopdagen in 2011 de CBR600F bereden.

Geen opmerkingen:
Een reactie posten